Elazığ Ziraat Odası Başkanı Hacıoğulları: ” 100 kişiden bir kişi primini ödeyebiliyorsa ne mutlu bize”

Haber: SERRA TAYLAN Elazığ’da Ziraat Odası Başkanları çiftçilerin BAĞ-KUR ve  SGK primlerini ödeyemedikleri için sektörü terk ederek şehirde sosyal güvenceli iş arayışlarına girdiklerini belirttiler. Elazığ Ziraat Odası Başkanı İbrahim Hacıoğluları bu sorunun sektörün önündeki en büyük sorunlardan biri olduğunu belirterek:” Çiftçi sosyal güvence primlerini ödeyemiyor. 100 kişiden 1 kişi ödeyebiliyorsa ne mutlu bize. Ödeyemezler. Ödeyemedikleri için sonunda vaz geçiyorlar. Bizim burada 20-30 yıl önceden üye olmuş ama BAĞ-KUR’unu ödeyemediği için vazgeçmiş çiftçilerimiz var. Köylü emekli olmadı. Yapılacak iş çok basit. Devlet gelecek bize soracak kaç tane üyemiz varsa bize soracak ve prim desteği verecek.” Dedi. "100 KİŞİDEN BİR KİŞİ BAĞ-KUR PRİMİNİ ÖDÜYORSA NE MUTLU BİZE" Elazığ Ziraat Odası Başkanı İbrahim Hacıoğulları çiftçilerin emeklilik primlerini ödeyemedikleri için sektörü bırakarak şehirlere göç ettiklerini söyledi. Sektörün geleceği açısından büyük bir sorun olduğunu belirten Hacıoğulları köylülerin sigorta primlerinin devlet tarafından yatırılması gerektiğini belirtti. Hacıoğulları konuya ilişkin açıklamasında şunları söyledi: “Çiftçi sosyal güvence primlerini ödeyemiyor. 100 kişiden bir kişi ödeyebiliyorsa ne mutlu bize. Ödeyemezler. Ödeyemedikleri için sonunda vaz geçiyorlar. Bizim burada 20-30 yıl önceden üye olmuş ama Bağ-Kur’unu ödeyemediği için vazgeçmiş çiftçilerimiz var. Çiftçi emekli olamıyor EYT kapsamında her 10 Çiftçiden sadece birisi emekli oldu. Çiftçi olarak onun dışındakiler İŞKUR'da işçi olarak, asgari ücretle bir şirkete çalışan olarak girerek emekli oldu. Köylü emekli olmadı. Yapılacak iş çok basit. Devlet gelecek bize soracak. Kaç tane üyemiz varsa bize soracak ve prim desteği verecek. Ben erken emeklilik olsun da demiyorum. 50 yaşından öncesine emeklilik versin de istemiyorum. 50 yaşın üzerinde bakalım kaç köylü çıkacak emeklilik için. Köylü neden emekli olamadı Çünkü girişini yapmış 2 yıl yatırmış 4 yıl yatıramamış 4 yıl yatırmış, beş yıl yatıramamış. Bu nedenle köylü emekli olamamış. Ben çiftlilikle uğraşıyorum. Devlet bana diyecek ki senin sigortanı ben yapıyorum. Ama bunun takibini de yapmak zorunda.Eskiden terör köyleri boşalttı. Ama şimdi bu nedenle boşaldı.Niz her zorluğa rağmen ekeceğiz. Bizim başka işimiz yok.Bizim öğrencimiz var, oğlumuzu kızımızı evlendireceğiz. Başka işimiz yok.Müteahhit değiliz. Devlet memuru da değiliz. Biz köylüyüz Biz ekip biçeceğiz. Ama kar ama zarar.Geen sene bu zaman mazot 42 liraydı. Bu sene 78 lira.Çiftçi şu anda kumar oynuyor.”   İNSANLAR SGK İÇİN,BAĞ-KUR ÖDEYEMEDİKLERİ İÇİN KÖYLERİ BOŞALTTI   Baskil Ziraat Odası Başkanı Murat Zilayaz da sektörün büyük sıkıntılar yaşadığını belirterek çiftçilerin sektörde kalması ve insanların dönmesi için teşviklerin verilmesini istedi. Zilayaz:” Üretimin sürdürülebilir olması için sadece nakdi yardımlar değil, teşvik edici yardımlar da yapılmalıdır. Küçükbaş hayvancılık, büyükbaş hayvancılık, arıcılık gibi bölgenin durumuna göre bölgenin dinamiklerine göre çiftçiler teşvik edilmelidir. Kırsalda insanların tarlaya dönmesi için, kırsala dönmesi için teşvikler verilmeli. Biliyorsunuz köyler boşaldı. Herkes şehirlere göç etti. Tekrar köylere dönmeleri için bir şeylerin yapılması lazım. Öncelikle ne yapılabilir? Orada kalan, üretim yapan gerçek genç çiftçilerin, kadınların özellikle bunların BAĞ-KUR primlerinin devlet tarafından karşılanmasını istiyoruz. Bu çok önemlidir. Çünkü insanlar gelip sigortalı, BAĞ-KUR’lu olmak için şehirlere, kentlere, metropollere göç ediyorlar. Sadece sigortalarını ödemek için, asgari ücretle ve hatta daha altındaki rakamlara çalışmak zorunda kalıyorlar. Bu insanların BAĞ-KUR ve SGK primleri devlet tarafından karşılanırsa bu büyük bir destek olur, köylere dönüş için etkili olur.”diye konuştu.
Benzer Videolar