ELAZIĞ STK PLATFORMU’NDAN FAHİŞ FİYAT TEPKİSİ: “BU ŞEHRİN TURİZM KADERİYLE OYNANMASINA İZİN VERMEYECEĞİZ”

Elazığ Sivil Toplum Kuruluşları Platformu Başkanı ve Dönem Sözcüsü Erhan Eğit, kentte özellikle yaz aylarında turistik bölgelerde uygulanan fahiş fiyatlara tepki göstererek, vatandaşları bilinçlendirmeye yönelik bir çalışma başlattıklarını açıkladı. Yazılı basın açıklaması yapan Eğit, Elazığ'ın misafirperverliği ve doğal güzellikleriyle öne çıkan bir şehir olduğunu belirterek, son dönemde özellikle Harput başta olmak üzere bazı işletmelerde uygulanan yüksek fiyatların hem vatandaşları hem de şehir dışından gelen ziyaretçileri mağdur ettiğini ifade etti. Eğit, "Elazığ her daim misafirperverliği ve doğal güzellikleriyle anılan bir şehirdir. Ancak son zamanlarda yazın gelmesiyle birlikte gerek şehrimizde yaşayan vatandaşlarımız gerekse il dışından gelen misafirlerimiz aileleriyle vakit geçirmek amacıyla gittikleri mekanlarda ciddi fahiş fiyatlarla karşı karşıya kalmaktadır." dedi. Sosyal medyada Harput'taki fiyatlara yönelik yoğun şikayetlerin yer aldığını kaydeden Eğit, "Sosyal medyada 'Harput'a çıkmayın, Harput çok pahalı', 'Böyle olur mu?' şeklindeki paylaşımlar ciddi anlamda yayılmaya başlamıştır. İnsanların zorlu ekonomik şartlarda ceplerine göz diken fırsatçılar yüzünden bu şehrin turizm kaderiyle oynanamaz." ifadelerini kullandı. Platform olarak bu duruma sessiz kalmayacaklarını vurgulayan Eğit, "Biz Sivil Toplum Kuruluşları Platformu olarak buna izin vermeyeceğiz. Başlattığımız bu projeyle halkımızı bilinçlendirerek, bu tarz işletmelerin Ticaret Bakanlığı'nın fahiş fiyat uygulamalarına ilişkin ilgili birimlerine bildirilmesi noktasında farkındalık oluşturacağız. Bu insanların bu şehrin kaderiyle oynamasına müsaade etmeyeceğiz." diye konuştu. Erhan Eğit, açıklamasının sonunda, "Her daim bunun takipçisi olmaya, bu şehre değer katmaya ve yorulmadan hizmet etmeye devam edeceğiz." ifadelerine yer verdi.
Benzer Videolar