Ana Sayfa Güncel, GÜNDEM 31 Ekim 2023 1027 Görüntüleme

BELEDİYECİLİK, GÖNÜL İŞİDİR…BAŞARIMIZ GÖNÜLLERDEKİ YERİMİZ…

Hizmet odaklı, şeffaf ve liyakate dayalı yönetim anlayışının hakim olduğu bir belediyecilik. Hizmet verenin de, hizmeti alanın da istediği belediyecilik anlayışı budur.

Bu gün vatandaşlara belediyecilik anlayışında görmek istedikleri hizmet ve projeleri sorduk. Vatandaşların bir belediye başkanından en büyük beklentileri, çözüm odaklı projeler ve liyakatli kadroların çalışması oldu.

Ekonomik koşulların zorlaştığı günümüzde hemen hemen tüm belediyeler borçlanma veya kredi desteği ile projelerini hayata geçiriyorlar. Bu da belediye açısından vakit ve kazanç kaybına neden oluyor. Özellikle belde belediyeleri küçük bütçelerine rağmen, belde halkının ihtiyaç duyduğu altyapı, çevre düzenlemesi, sosyal donatılar gibi projeleri hayata geçirmekte zorlanıyorlar. Çünkü bir çok belde belediyesinin yan gelir sağlayacak iştirakleri yok.

BİR ÇOK BELEDİYEYE ÖRNEK TEŞKİL EDECEK LİYAKATE DAYALI ŞEFFAF BELEDİYECİLİK ANLAYIŞI

Elazığ Yazıkonak Beldesi Belediyesi bu açıdan Türkiye’deki bir çok belediyeye örnek olacak çalışmalara imza atmış. Beldenin sevilen belediye başkanı Hatif Çadırcı, yepyeni bir belediyecilik anlayışı ile belde halkının sevgisini kazanmış durumda. Göreve geldiği ilk günden itibaren şeffaf ve liyakatli kadrolarla çalışmayı ilke edinen Çadırcı,” İşimiz insana hizmet. Devlete hizmet. Bu büyük vebali olan bir iş. Dolayısı ile halka verilecek hizmette şeffaf ve dürüst çalışmak, adam kayırmadan işi layiki ile yapacak olan kadrolarla çalışmak ve daha da önemlisi hizmet için ödenecek her kuruşun hesabını verebilecek bir anlayışla çalışmak gerekir. Ben bu şiarla çalışmaya gayret ettim. Allah’a şükür halkımız verdiğimiz hizmetlerden memnun. Ve bu memnuniyeti görmek de bizim en büyük gururumuzdur.” dedi.

BEN SİYASETÇİ DEĞİLİM, YALIN VE İNANDIĞI YOLDA MÜCADELE VEREN BİRİSİYİM

31 Mart 2019 yılı yerel seçimlerinden sonra Belediye Başkanlığı görevini devralan Çadırcı vakit kaybetmeden kolları sıvayarak çalışmalarına başladığını söyledi. Belde halkı tarafından büyük bir teveccüh gören Çadırcı, ” yıllardan beri belediyemiz içinde, bir adaletsizlik vardı. Seçilen kişi kendi çevresiyle işi hak etsin, hak etmesin işlerini yaptırıyordu. Oy veren ve oy vermeyen ayrımı yapılıyordu. Ben de şahsım adına bu duruma maruz kaldı. Ben bunun mücadelesini vermek için siyasete girdim. Bir siyasetçi değilim. Siyaseti bilen biri değilim. Yalınım birisiyim. İnandığı gibi düşünüp, inandığı  gibi konuşup, inandığı yol için mücadele veren birisiyim. Bu noktada da Yazıkonak Halkının % 90 ı beni iyi tanır bilir. Yazıkonak çok renkli bir belde. Ben seçimlerde AK Partili, MHP’li, CHP’li ve hatta HDP’li bir çok kesimden oy alarak geldim. Bu bir siyasetçi için çok güzel bir durumdur. Hizmetleriniz, düşünceleriniz siyaset üstü bir anlayışla, toplumun her kesimine hitap ediyor demektir.

Kapımız açıktır. Makamla işim yok. Gelen her kim olursa olsun derdini anlatıyor, sorununu bildirebiliyor bana. Elimden geldiğince herkesi dinliyorum. Gerekirse aracımla gitmek istediği yere götürüyorum. Bu sıcaklık, samimiyet algısı halkımızda büyük teveccüh gördü. Elbette yaptığımız hizmetleri de gören belde halkımızla bir siyasetçi halk ilişkisinin dışında, hemşeri, dostluk ilişkisi kurduk.

DENK BÜTÇE ÜSTÜ BİRİKİM YAPMAYI BAŞARAN NADİR BELEDİYELERDEN BİRİSİYİZ

Yaptığımız çok şey var. Ama yapmak istediğimiz daha çok şey var. Büyük bir emanet devraldık. Bir belde halkının ihtiyacı olan hizmetleri hakkıyla yapma gayretindeyiz. Göreve geldikten sonra 1-2 ay içinde denk bütçemizi oluşturduk. En büyük kazanç tasarruftur diyerek israfa yol açan tüm harcama ve masrafları kıstık. Altyapıdan, çevre düzenlemesine, sosyal projeden ulaşıma kadar gerçekleştirdiğimiz bir çok projemizi bu denk bütçe üstü ile yaptık. Yüzümüzün akı ile iddia edebiliriz ki, bölgede ve hatta Türkiye’de örnek alınması gereken bir belediyeyiz. Çünkü bütçemizin dışına çıkmadan, faiz çukuruna düşmeden, borçlanmadan belediyemizin işlerini yürütebiliyoruz.

YAZIKONAK SUYA KAVUŞTU

Şehirleşmenin en önemli kriterlerinden biri su ve kanalizasyon altyapısının olmasıdır. Bu gün bir çok ilçede hala kanalizasyon ve su şebekesinin tam anlamıyla faal olmadığı gerçeğinden yola çıkarsak Yazıkonak Beldesi’nin bu anlamda epey yol kat ettiğini söyleyebiliriz.

2020 depremi sonrasında yapılan TOKİ evleriyle birlikte su sorunları yaşayan ilçede, yaptığı çalışmalarla 30 yıllık su sorununu çözen başkan Çadırcı çalışmalara dair şunları söyledi:

”Denk Bütçe üstü birikimlerimizi kuruşunu heba etmeden olabilecek en verimli çalışmalara, harcadık. Göreve geldikten bir yıl sonda büyük Elazığ Depremini yaşadık biliyorsunuz. Devletimiz o dönemde 381 adet TOKİ konutu yaptı. O dönemde ilçemizde ciddi su sorunları vardı.  TOKİ’den Yurtbaşı yoluna kadar olan OSB’nin  vardı.. Yaklaşık 5 km’lik bölüme su ana şebekesi çektik. Yazıkonak’ta ilk defa biz yaptık. Bu adımı atarak beldenin 30 yıllık su sorununu çözmeyi başardık. EN az 25 km’lik kanalizasyon altyapı çalışmalarımızı tamamladık. ”

TASARRUF EN BÜYÜK YATIRIMDIR

Cadde ve sokakların isim tabelası yoktu. Bu basit bir işlem gibi görünebilir. Ancak 4 yıl öncesi için 150-160 bin liralık maliyete yol açan bir çalışma idi. Kendi bünyemizde bunun fizibilitesini yaparak nasıl daha az maliyetle bu işi yapabiliriz diye hesapladık. Kendi atölyemizde bu için 10 bin liraya mal ettik. Yön ve tabela hizmetimizi bu şekilde gerçekleştirdik. Aynı şehirde duraklarımızı da beldemize yakışır, modern bir görünüme yine kendi imkanlarımızla kavuşturduk.

OSB’nin iki kapısı bizde açılıyor. Bingöl yolu üzerindeyiz. Bu nedenle günden güne büyüyen , nüfusu artan bir beldeyiz. Biz büyümeyle birlikte artan ihtiyaca cevap verecek hizmetler yapmaya çalışıyoruz. Bu gün çevre illerden bile Yazıkonak’a gelip ev alan vatandaşımız var. Geldiğimizde adeta bir mahalle iken, şimdi hızla büyüyen bir belde olduk. Değişim ve dönüşümün önünü açtık.

YAZIKONAK…..ŞEHİRE YAKIN, HUZURUN İNŞA EDİLDİĞİ BELDE

Artan nüfusla birlikte Yazıkonak çok renkli bir popülasyona sahip oldu. Başta Elazığ olmak üzere bir çok ilden göç alıyor. Turistik bir belde değil belki, ama huzur veren, dingin bir belde. Üstelik önemli yol güzergahında. Bu nedenle beldenin gelişimine önem veren Başkan Hatif Çadırcı, ulaşım sorununa da çözüm getirmiş. Göreve geldiğinde belde halkının en büyük problemlerinden biri olan ulaşım sıkıntısını çözmek için kolları sıvayan Çadırcı ilk iş olarak 5 adet Belediye otobüsü almış. Çadırcı o süreci şöyle anlattı:

” Beldemizde çok ciddi ulaşım sorunu vardı. Biz geldik. kendi öz kaynaklarımızla belediyemize 5 adet otobüs kazandırdık. Senetsiz, kredisiz aldık. Eksikliklerimiz yok mu? Elbette var. İmkanlarımız doğrultusunda çözmeye devam ediyoruz.

PARKLAR BİR KENTİN ÖNEMLİ YAŞAM ALANLARIDIR.  3 OLAN PARK SAYISINI 11’E ÇIKARDIK

Çevre düzenlemesi konusunda da önemli çalışmalar yaptık. Göreve geldiğimde 3 adet olan park sayımızı 11 adete çıkardık. Parkları yaparken sadece yeşil alandan ibaret görmedik. Çocuklarımızın oyun alanlarını da temin ettik. Donatıların bir çoğunu kendi atölyemizde imal ettik.

Yurtbaşı yolunda OSB’nin girişinden Yurtbaşı sınırına kadar olan alan açık kanalet şeklindeydi. Orası açık olduğu için çöp yığınlarıyla doluyordu. Oranın üstünü kapattık. 2.5 metre uzunluğunda, 4 metre genişliğinde bir yaya yolu yaptık. Hem görüntü kirliliğinin önüne geçtik, hem de yayalarımız ve bisiklet kullanan vatandaşlarımız için ergonomik bir yol tesis etmiş olduk. Beldemize kazandırdığımız bu yol bir çok ilçe ve beldede yoktur. Bu yolu taşını dışardan almak suretiyle kendi işçimizle, kendi imkanlarımızla yaptık.

EĞİTİME YATIRIM, GELECEĞE YATIRIMDIR DEDİK, ÖĞRENCİLERİMİZE 65 BİN KİTAP DAĞITMAK İÇİN SEFERBER OLDUK

Belediyeciliği sadece çevre düzenlemesi, yol yapımı işlerinden ibaret görmediklerini de aktaran Çadırcı, sosyal sorumluluk projeleri ile bir çok vatandaşa fayda sağlayacak çalışmalara imza attı. Özellikle çocuklar için  65 bin kitap dağıtımı yaptıklarını ifade eden Başkan Çadırcı, bunun 5 bin adedinin okuma amaçlı kitaplar olduğunu, geri kalan kısmının da sınavlara hazırlanan ama kaynak kitap imkanı olmayan çocuklar için AYT,TYT, Lise ve Ortaokula hazırlık kitapları olduğunu söyledi. Çadırcı: ”Bu çalışmayı çok önemsedim. Çünkü eğitim bizim için en önemli konuların başında geliyor.  Kitap dağıtımımız belde ile sınırlı kalmadı. Elazığ ve hatta Tunceli, Diyarbakır  ve Bingöl’de bir çok köy ve beldede  öğrencilere kitap dağıtımı yaptık. Öyle ki bazı belde ve köylere kendim bizzat aracımla kitapları ulaştırdım. Bu kolay bir organizasyon değil elbette. Ama eğitim imkanları kısıtlı olan öğrencilerimize, gençlerimize ulaşmak, onlara bu desteği vermek çok büyük bir mutluluk bizim için. ”

YARDIMIN GİZLİSİ GÜZEL, AMA SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİMİZ İYİLİĞE MERDİVEN OLDU

Maddi anlamda imkanları kısıtlı olan dar gelirli ailelere de ulaşmaya çalıştıklarını belirten Yazıkonak Belde Belediye Başkanı Hatif Çadırcı, giyim, gıda, ayni ve nakdi bir çok yardımı ulaştırmaya çalıştıklarını da söyledi. Bu yardımlar gerçekleştirilirken gizliliğe çok önem verdiklerini belirten Çadırcı:” Çevremizde, beldemizde ihtiyaç sahibi aileler var. Onları tespit ettikten sonra gizlilik çerçevesinde ziyarete gidiyorum. Özellikle bu ziyaretlerimi akşam saatlerinde göz önünde olmadan yapıyorum. Bunu hem başkan olarak görevim, hem de vicdani ve insani sorumluluğum olarak görüyorum. Elimden geldiğince ihtiyaç sahibi vatandaşlarımız için bir şeyler yapmak gayretindeyim.

Yardımın gizliliği makbuldür. Elbette sosyal sorumluluk projesi kapsamında yapılan bazı yardımları duyuruyoruz. Çünkü bu duyurular insanlarda bilinç oluşturuyor. Yardımlaşma bilincini. Ama bu demek değildir ki aileleri, çocukları rencide edecek şekilde yardımlar yapmak. bu anlamda bakınca sosyal yardımlaşmayı içeren proje ve faaliyetlerimiz bir çok kişi ve kuruma örnek oldu .İyilik merdiveninde yeni basamaklar oluşturduk”

OSB YOLUNDA AÇIK OLAN KANALLARI KAPATARAK YÜRÜYÜŞ VE BİSİKLET YOLU YAPTIK

Beldemizin altyapısında ciddi sorunlar var. Biz imkanlarımız ölçüsünde revizyon çalışmaları yaptık. Allah nasip ederse tamamlayacağız. Malumunuz, 40 yıldır Yurtbaşı Yolu’nda malumunuz OSB’nin taşkın suları oluşuyordu her yağmurda. Bu beldemizde ciddi su baskınlarına yol açıyordu. Belediyemiz olarak buna da çözüm getirdik. Altyapı problemleri sıkıntı olduğunda belediyemizle, valiliğimiz ve vekillerimizle istişare ederek çözüyoruz.

BİR ÇOK PROJE YAPTIK.AMA KENDİ İMKANLARIMIZLA, KREDİ ÇEKMEDEN, BORÇLANMADAN…

Sevilen belediye başkanı Hatif Çadırcı bir çok projeyi kendi öz kaynakları ile, dışardan borçlanmadan ve kredi çekmeden hayata geçirmiş. Belki de bu nedenle belde halkı tarafından çok seviliyor ve takdir ediliyor. Çünkü devletin ve vatandaşın cebinden çıkacak bir kuruşu bile heba etmemeye çalışarak projeleri gerçekleştiriyor. ” Kolayı seçer, borçlanarak hizmetleri yapabilirdik. Biz zor olanı seçtik” diyen Çadırcı bu konudaki yaklaşımını şöyle dile getirdi:

”Hizmet ettik demek kolay. Önemli olan nasıl imkanlarla o hizmeti gerçekleştirdiğiniz. Ben de kredi çekebilir, borçlanabilir ve yapmak istediğimiz her şeyi zorlanmadan gerçekleştirebilirdim. Tabi belediyeye koca bir borç yükü bırakarak. Ama biz zor olanı seçtik. Yaptığımız bir çok işi kendi imkanlarımızla gerçekleştirdik. Her şeyden önce inancım gereği faize karşıyım. Borçlandığım zaman biliyorum ki geri ödemesi faize tabi olacak. Bu ne demektir. Ülkemin, vatandaşların parasını faize vermektir. O parayı heba etmektir. O nedenle elimizden geldiğince borçlanmadık. Yeri geldi kendi atölyemizde, kendi personelimizle imalat yaptık. Yaptığımız her faaliyette oturup kalem kalem maliyet hesabı çıkardık. 100 bin liraya yaptıracağımız işi 15-20 bin liraya kendimiz hallettik. Sonuçta yapabildiğimizi de gördük.

”Bütün bunları yaparken en önemli dayanağım neydi diye sorarsanız, en başta söyleyeceğim şey liyakate dayalı kadrolar oluşturmak oldu. yani işi ehline vermek. Ben bir işi yaparken, yaptırırken en çok dikkat ettiğim  şey, gerekten işi hak eden, yapabilecek kişilerle çalışmak. Ve tabi ki o işi hakkıyla yapabilmek için başında durmak. Şahsım olarak gerçekleştirdiğimiz her işin bizzat takipçisi oldum. Akrabamı ,A kişisini , B kişisini kayırmadım. Kim hakkıyla çalışıyorsa onunla yol yürüdüm.”

YOLUMUZ UZUN…..BİR ÇOK PROJE YAPACAĞIZ…

”Yaptıklarımız ortada. Ama yapmak istediklerimiz daha çok. Benim en çok istediğim şey çocuklar ve bayanlara yönelik projeler geliştirmek. Beldemizde bayanların sosyal yaşamlarını rahatlıkla sürdürebileceği alanlar tesis etmek istiyorum. Her mahallede yürüyüş, spor ve piknik alanları ihtiva eden alanlar yapmak isteğindeyiz. Bunu hayata geçirmek istiyoruz. Bu konu benim için çok önemli. İnşallah bunu gerçekleştirmek bana nasip olur.

Üç tane semt sahamız var. Çocuklarımız ve gençlerimiz için yaygınlaştırmak istiyoruz. Çocuklar geleceğimiz. Onların boş vakitlerinde kötü ortamlardan uzak kalmaları, sporla iç içe olmalarını arzı ediyoruz. O nedenle semt sahalarını arttırmak ve daha konforlu bir hale getirmek amacındayız.”