DOLAR 46,5217 0.02%
EURO 53,0972 0.44%
ALTIN 5.995,440,25
BITCOIN 2752297-2.43334%
Elazığ
26°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Akülü sandalyesine kavuştu, ama kullanacak yolu yok

Akülü sandalyesine kavuştu, ama kullanacak yolu yok

ABONE OL
25 Haziran 2026 17:16
Akülü sandalyesine kavuştu, ama kullanacak yolu yok
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Türkiye Sakatlar Derneği Elazığ Şubesi Fırat Üniversitesi Öğretim Üyesi. Murat Gökalp ve öğrencileri ile birlikte engelli vatandaşların taleplerini karşılamak amacı ile gerçekleştirdikleri çalışmalar neticesinde Elazığlı engelli vatandaşın akülü araç ihtiyacını karşıladılar. Elazığ’da yaşayan 50 yaşındaki engelli vatandaş Türkiye Sakatlar Deneği’nden akülü sandalye talep etti. Yıldırımın talebi üzerine bağışçılar aracılığı ile temin edilen araç TSD Elazığ Şube Başkanı Metin Fırat, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Görevlisi Murat Gökalp ve  öğrencileri ile birlikte Yıldırım’a teslim edildi. Teslimat sırasında Yıldırım’In evinin bulunduğu bölgedeki ulaşım koşullarının elverişsin olduğunu belirten Şube Başkanı Metin Fırat:” “Nihat amcamız 2001 yılından beri burada yaşıyor, ancak maalesef evinin yolu yok. Akülü arabasını teslim ettik fakat bu yolda nasıl kullanabileceğini bilemiyoruz” ifadelerini kullandı.

Türkiye Sakatlar Derneği (TSD) Elazığ Şubesi, engelli vatandaşların hayatını kolaylaştırmak amacıyla yürüttüğü çalışmalarına bir yenisini daha ekledi. 50 yaşındaki Nihat Yıldırım’ın akülü tekerlekli sandalye talebi üzerine harekete geçen dernek gerçekleştirdikleri dayanışma çalışması ile  temin ettikleri aracı Yıldırım’a teslim ettiler.
​ TSD Elazığ Şube Başkanı Metin Fırat, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Görevlisi Murat Gökalp ve  öğrencileri ile birlikte, Esentepe Mahallesi Yosunlu Sokak No: 40 adresinde ikamet eden Nihat Yıldırım’ı evinde ziyaret etti. Yapılan çalışma kapsamında, bağışçıların emaneti olan 27. Akülü Tekerlekli Sandalye, Nihat Yıldırım’a teslim edildi.

​Zorlu Koşullar ve Yetkililere Çağrı

Ziyaret sırasında Nihat Yıldırım’ın yaşam şartlarını yerinde gözlemleyen Şube Başkanı Metin Fırat, teslimatın ardından önemli açıklamalarda bulundu. Yıldırım’ın evinin bulunduğu ara sokağın fiziksel koşullarının akülü sandalye kullanımı için elverişsiz olduğuna dikkat çeken Fırat, “Nihat amcamız 2001 yılından beri burada yaşıyor, ancak maalesef evinin yolu yok. Akülü arabasını teslim ettik fakat bu yolda nasıl kullanabileceğini bilemiyoruz” ifadelerini kullandı.
​Yetkililere seslenen Fırat, “Buradan Elazığ Belediye Başkanımız Şahin Şerifoğulları’na ve Sayın Valimiz Numan Hatipoğlu’na çağrıda bulunuyoruz. Nihat amcamızın evinin yolunun yapılmasını, kendisinin sosyal hayata erişimi için talep ediyoruz. Bu bir erişilebilirlik meselesidir” dedi.
​Bu anlamlı ziyaret, engelli vatandaşların sadece teçhizatla değil, çevre düzenlemeleriyle de desteklenmesi gerektiğinin altını bir kez daha çizdi.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.